rubrik ab

Ja nu har vi väl istortsett bestämt oss, det blir en flytt, när vi hittar nåt annat hem. Man måste ju kunna kommunicera med sin hyresvärd och det går väl sådär. Nog för att hon svarade när jag skickade och sa ifrån, och blandaren i duschen skulle hon skicka nån att titta på, men tapeterna hade hon ingen lust att byta. Så det skulle vi betala själva. Men enligt lag så måste dom byta tapeter och dom är trasiga eller smutsiga. Och det är just va dom är. (i både tvrum, kök och flisrum) men allt vi ville va att få flisans rum med nya fina tapeter, det skulle inte ens kostat henne 500 spänn. Mycket snålt, med tanke på att hon får in 3500:- svart i månaden av oss. Har inte ens hyreskontrakt. Jag fattar inte att vi låter henne utnyttja oss på det viset, men nånstans måste man bo. Iaf tills man hittar nåt bättre.
Ja, det får bli så, hur bra man än trivs, så får man inte låta sig utnyttjas, och man måste veta att man alltid får hjälp när något går sönder, eller får svar om man undraer över något. Och framför allt har hyreskontrakt, nu kan vi ju bli utslängda när som helst. Det enda positiva är ju att vi kan flytta när som helst, utan uppsägningstid.
Jaja. Varför inte prata om roligare saker. Sånt som man blir glad av.

Tillexempel att Sandra fyller hela 21 år idag! Massa megastora GRATTISkramar till henne! Jag lovar att du ska få en presilent, tyvärr inte idag :( Jag hatar egentligen att inte ge present på själva dagen, men så fåre bli. Hoppas ändå du får en toppendag! Love you! <3

Annat som man kan bli glad över är Flisan. Fick ett jättemysigt uppvaknande idag. Flisan låg på min mage och gav mig massa stora BLÖTA pussar över hela ansiktet. :P och så "pruttade" hon med tungan så jag fick ett mysigt flisgreggelregn över mig också haha ;D Ja, man vaknar ju iaf!

En annan sak som man blir glad av är att när man gått upp, så har Kaj städat köket, och diskmaskinen står u fullgång. Jag hade verkligen inte sett fram emot att ta tag i disken men det hade min kära man gjort idag!


Nu ska jag packa väska. Det blir en tripp till Falköping över helgen.
Härråååå!

Kommentarer
Postat av: Karina

Tycker att det är bra att ni bestämt er för att hitta något annat :) skapar ju lite stabilitet att bara ha ett kontrakt och veta att man kanske inte står där utan boende hux flux. Och så kan ni får bostadsbidrag...och soc bidrag :)



Hoppas ni hittar nått hörde av mamma att det kanske va något på g :)

2010-01-10 @ 10:09:05
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: sänrooow

Tack lilla du =) kortet ja fick värmde jätte mycke.. Hoppas ni har det bra ho päronen, ni får komma hit på middag i morron om ni vill =) saknar dejj massor <3 pöss pöss pöss pöss pöss pöss pöss pöss pöss pöss pöss

2010-01-10 @ 14:33:57
Postat av: angelica

så himla sött då får man titta bort snart igen å få sig lite pussisar av lilla änglabarnet <3 vart har ni tänkt att flytta :)

2010-01-11 @ 12:16:55
Postat av: Karina

hoppas visningen gick bra och ni får flytta snart :D mamma ringde och skvallra :P

2010-01-12 @ 14:18:14
URL: http://rocktroll.blogg.se/
Postat av: Karina

det låter som en bra idé :) tycker flickorna ska träffas mer och mer nu när dom börjar få glädje av varann så dom kan bli bästisar hihi förhoppningsvis kanske vi får en liten till i slutet av nästa år ta i trä så då blire ju ändå inget direkt firande för oss.

2010-01-14 @ 16:00:19
URL: http://rocktroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0