Flisan åkte på det istället

Nu är em ombytta roller här hemma. Jag blev frisk relativt snabbt som tur var. Är dock hemma med min fröken Flis som åkte på samma bös som jag hade. Igår spydde hon, va jätteslö, feber och hade ingen matlust, ville inte dricka eller någonting. Man märker så snabbt på henne om hon är sjuk eller inte, för då vill hon ligga i knä, och bara mysa och slappna av. Det gör hon ENBART om hon inte mår bra.
Så vi låg i soffan hela kvällen jag och min lilla tös och bara myste. Tillsut somnade hon lagom till läggdax i min famn, men jag satt kvar säkert en halvtimme innan jag la henne i sängen. För som sagt händer det ju inte så ofta att jag får mysa så med henne så då passade jag på :-)


Så här gulligt somnade hon på mig igår :-)

Som ni ser så har jag inte direkt ansträngt mig för att se någorlunda pråper ut så jag ser ut som jag gör. trött, sleten och förjävlig skulle jag vilja säga :P

Som tur var så svepte hon lite mer än en halv flaska vatten på morgonkvisten och det kändes skönt. Vätska är ju trots allt jätteviktigt när man är sjukling och inte vill äta nåt nämnvärt.
Idag har också varit en mysa-med-mamma-i-knät-dag. Och hon har fått sig mer att dricka, en halv riskaka och massa majskrokar och vindruvor! Vad som helst bara hon äter något.

Just nu sover hon middag och jag ska väl passa på att få något gjort här istället för att sitta framför datorn.

Ha en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Ida Thorsell

stackarn, ser mysigt ut iaf :)

2011-01-28 @ 14:31:32
URL: http://februarymum.blogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

åh stackarn =( de går ju tyvärr runt runt nu när man har barn man slipper ju inte undan direkt ;)



hoppas ni får en bra helg!

2011-01-28 @ 15:33:08
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: Josefin -Happy Days-

Men stackars lilla fröken då, hoppas hon repar sig snabbt. Fy för magsjuka... Hoppas att hon blir piggare imorgon o att ni får en fin helg, kramar!

2011-01-28 @ 16:37:37
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: Anonym

oseriösa bloggare skriver ju liksom ba" hej hej,allt bra :)?" och tror att de ska få besökare av de, de kommer visserligen på mest aktiva för att de skriver skitkommentarer till alla men, de är fan inte värda det.. right? :)



KRAM på dig :)

2011-01-28 @ 18:07:23
URL: http://lindshe.blogg.se/
Postat av: Lina

Stackars älsklingen :( hoppas hon blir frisk snart. Även om jag och andy hade magsjuka så lyckades Vilda på någor mirakulöst sätt inte få det. Hon är bara superförkyld och hostig.

2011-01-30 @ 19:48:45
URL: http://rocktroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0