Finliret & bröllopssnack

 
Idag direkt efter jobbet for vi till Angelica på salongen där Flisan och Kaj fixade till frillorna lite. Flisan toppades och klippte luggen som var på tok för lång & kaj toppade och la i några "neutrala" slingor. Själv fixade jag till mig i början på veckan i samband med frisyrprovningen. Flisan beställde även sjutton färger i håret som ni kanske ser :-)
 
Ja & hur ser det ut på bröllopsfronten då? Nu är mycket gjort. Vi har varit i kyrkan och övat med prästen. Haft möte med brudföljet, gått igenom hur det kommer gå till i kyrkan osv. Sen har jag och Sandra varit i festlokalen & planerat lite provisoriskt hur bord ska stå & kollat ljudet i lokalen.
Nu är det bara en vecka kvar, och det mesta verkar vara iordning. Det är småsaker som ska handlas. Några samtal till cateringen m.m. men annars verkar det vara okej. 
Men jag kan säga att just nu är jag väldigt nervös. Rädd att jag kommer missa något viktigt, rädd att dagen inte kommer att gå ihop. 
& jag är trött. Så frruktansvärt utmattad & trött. För i varje ledig sekund har jag haft något uppbokat, och mitt i allt jobbar jag istortsett hela tiden så jag känner att jag har ingen chans att få vila upp mig. Nästa vecka jobbar jag Måndag-Onsdag 7-16 Och sen Torsdag till Fredag är det fullt upp från morgon till kväll.
Jag önskar jag hade åtminstonde EN dag extra nästa vecka. Att bara få vila upp mig och umgås med min familj innan den riktiga stressen drar igång. 
 
Ja jag kanske låter bitter, jag ska ju lixom gifta mig! Men jag är så utmattad i kropp och knopp just nu att jag knappt håller ihop som människa. & Flisan behöver mig mer än bara nån timme om dagen så jag funderar seriöst på att ta en semesterdag nästa vecka om det inte är försent att ansöka om det nu. 
Jag vill ju vara pigg och utvilad på den stora dagen. 
Jag längtar, och jag har nog inte riktigt fattat hur nära det faktiskt är nu. 

Kommentarer
Postat av: Fröken M - 5 vinner baktillbehör !!

Gud va kul, det är verkligen nära nu !! :)
[ Och jag blir grön av avund på dig som har det framför dig. ]
För att gifta sig är något alldeles fantastiskt och speciellt :)
Kram

2013-09-19 @ 21:33:12
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Marie

Tjusiga de vart, och du man får vara trött fastän den stora stundade dagen väntar och man är lycklig över att den gör det. Men kan tro det är enoooomrt mycket förberedelser att göra och man blir trött av alla tankar och nervositet.

En dag ledigt lät ju perfekt
kram

2013-09-19 @ 22:35:21
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Postat av: Cissi

Å vad nära det är nu! Blir helt pirrig själv! Fick bilderna från fotografen i veckan och wow ;)

2013-09-20 @ 08:22:32
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Therese Bjärstig

Håller tummarna att du lyckas få en extra semesterdag, men det hör till ,var själv så slut efter bröllopet. det var underbart fint och ett minne för livet, men ack så skönt då det var över, allt hade klaffat å man kunde slappna av. Men det ingår väl i konceptet antar jag. Ska se att allt blir toppen! KRAM KRAM

2013-09-20 @ 08:28:18
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Mary Jane Wåhlstedt

Åh, vad mysigt!
Du kommer ha en underbar dag, och allt kommer att utspela sig perfekt! 💕
Men en semesterdag tycker jag att du ska ta, om det är möjligt! Så får ni njuta i lugn och ro med lite pirr i magen 😘

Och Flisans hår, alla vill väl ha så?! Coolt ju! 😂💜

Bamsekramar!

2013-09-20 @ 09:29:53
URL: http://mscortez.blogg.se
Postat av: Sara

Åh vad fin hon blev! :D
Jag hoppas att det lugnar ner sig!

2013-09-20 @ 10:11:44
URL: http://sausan.blogg.se
Postat av: Fina Frun

Åh raring, vad jobbigt när varje dag är helt fullbokad! Roligt såklart med planering och fix, men också utmattande. Jag tycker absolut att du ska ansöka om semester, så du kan andas och ta in allt som händer. kram!

2013-09-21 @ 10:53:45
URL: http://finafrun.blogg.se/
Postat av: birgitmaria

Andas!! Förstår att det är mkt just nu! Men ta det lugnt, bröllopet kommer att bli av och helt underbart, även om du missat nån liten detalj! Delegera och se till att få lite vila!! SKÖT OM DIG! KRAM

2013-09-24 @ 14:28:08
URL: http://birgitmaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
0